Egy blog apaságról, változásról, gyerekkori álmokról, hétköznapi örömökről és küzdelmekről

2016. február 13. 22:35 - Halmos Gábor

Na és milyen volt egy hónapig nem dolgozni? – a január tanulságai

Januárban – előre megfontolt szándékkal! – nem dolgoztam. Ennek az egy hónapnak a tanulságairól szeretnék írni, mert sokan kérdeztétek.

„Na, és milyen volt?” Röviden: Nagyon jó! :-)

És hogy mit hozott? Energikusságot, terveket, 40 teleírt naplóoldalt, egészségesebb étkezést és sportot, sok időt a gyerekekkel, és hogy megtaláltam a telefonom kikapcsoló gombját! :-)

Előre kell azonban bocsátanom, hogy ez nem „csak” egy rendes szabadság volt! Nem azért vettem ki az egy hónapot, hogy pihenjek, nyaraljak, síeljek, wellnesseljek. Ennél tudatosabban akartam kihasználni az időmet, és a feltöltődésen túl előre haladni az utamon!

Van egy mondás, amit nagyon szeretek:

“Ha elméd határait egy új élmény kitágította, akkor onnan már soha nem tudsz visszatérni a régi dimenzióba.” Oliver Wendell Holmes

Számomra ez az egy hónap egy ilyen kis tudattágítás volt! És innen már nem tudok, nem akarok visszatérni a régi dimenziókhoz! Egy újabb kis lépcsőfokot léptem előre.

photo_2016_01_12_15_58_20.jpg

ELŐKÉSZÜLET

Na de hogy lehet tudatosan felkészülni erre?

Először is megállapodtam a párommal a keretekben. Nem akartam túl nagy extra terhet tenni rá. Annyit kértem, hogy „munkaidőben”, nap közben hagy csináljak, amit akarok. Reggel és délután-este + hétvégéken pedig a szokásos módon a családdal vagyok. Annyit kértem, hogy egyszer had utazzak el 4 napra egyedül.

Ezen túl volt egy koncepcióm, hogy hogy akarom használni a 4 hetet. 1. hét – ügyek lezárása és egy 2 napos önfejlesztő kurzus. 2. hét elvonulás egyedül. 3. hét a múlt végiggondolása, töprengés. 4. hét előre tekintés, következő 1-5-15 év (!) tervezése. Közben pedig néhány extra megvalósítása: tisztító kúra, sportolás stb.

És persze az előkészület része volt pár operatív dolog: új, gyönyörű naplónak való füzet beszerzése, szállás foglalása, egészségesebb életmódhoz szükséges dolgok beszerzése.

A lényeg: úgy készültem fel előre, hogy ne pocsékoljam el az értékes időmet az egy hónapból!

NEHEZÍTŐ TÉNYEZŐK

Az egy hónap végül nem volt annyira zavartalan és csak magamra figyelős, mint ahogy szerettem volna. Mivel a családi életben is részt vettem, ezért sokszor nem tudtam végigcsinálni, amit akartam. Például 3-ra kellett menni az oviba a gyerekekért, hogy úszni vigyem őket. Valamelyik beteg lett, úgyhogy nap közben is velük lenni. Az esti és hétvégi családi programok is rendszeresen térítették el a gondolkodásomat a saját témáimról, és mindig egy csomó idő volt visszatérni önmagamhoz.

De mindez sok értékeset is hozott: az őszi munkásabb időszak után újra sokkal intenzívebben be tudtam kapcsolódni a gyerekek életébe! Beszélgetések az óvónénikkel, látni őket úszás közben, gyümölcsöt, jelmezt stb. intézni, játszóházba járni… Mind-mind közelebb hozták a srácokat! És jobban belelátok, mi minden feladatot vesz át a feleségem akkor, amikor nekem több a munkám!

photo_2016_01_07_8_02_29.jpg

ENERGIKUSSÁG, ÉTKEZÉS
Fontos célom volt, hogy testileg, fizikailag energikusabb legyek, jobban a jelenben éljek, élvezzem ami történik!

Egy nagy lépés, hogy MEGTALÁLTAM A TELEFONON KIKAPCSOLÓGOMBJÁT! :-) Évek óta gyakorlatilag ki se kapcsoltam, mert még este e-mail ellenőrzés, éjszaka az a zseblámpa, ha a gyerekekhez szaladok… Mostanra viszont no telefon a hálószobában. Így este tényleg kikapcsolok (agyilag is), és reggel van, hogy csak 8 felé jut eszembe a telefon! (az éjszakát pedig egy 1.000 Ft-os zseblámpával megoldom! :-) )

Nagy nehezen – ELKEZDTEM RENDSZERESEN FUTNI. És úgy tűnik sikerül új szokásokat kialakítanom, és heti egyszer, reggel, munka/feladatok előtt elmenni egy jót futni! (na jó, nem jót, mert küzdelmes, de tényleg nagyon feldob a hatása) Nagyon örülök ennek, mert már évek óta próbáltam a rendszeres mozgást visszahozni.

photo_2016_01_27_8_54_11_1.jpg

ÁTALAKÍTOTTUK AZ ÉTKEZÉSÜNKET. Együtt a párommal végigcsináltunk egy tisztítókúrát, és érdekes módon azóta is megtartottuk a jóval egészségesebb étkezést. Valami átkattant sok évi küszködés után. Régóta szeretnék jobban étkezni, de valahogy nem ment. Most viszont a 9 napos kúra (+ hogy együtt álltunk át egy új útra) azt hozta, hogy valahogy átállt a testem is és új szokások alakultak ki. Megszoktam, hogy reggel fél liter vízzel indítok. Egészségesebb alapanyagokból eszem és kevesebbet. Ha szeretnék valamit enni, akkor almához, kivihez, sárgarépához nyúlok. Napi max 1 kávé. És érdekes módon édességet, pogácsát stb. már nem is nagyon kívánok. Nemrég magamat leptem meg a legjobban, hogy egy plázában akartam ebédelni, és automatikusan salátát kezdtem keresni… :-)

TERVEZÉS

Számomra fontos, hogy lássam a személyes és szakmai irányaimat, amikkel az elmúlt években kevésbé tudtam törődni. Ez az egy hónap arra is jó volt, hogy végiggondoltam hol tartok a személyes utamon. Milyen sikerek és el nem ért célok állnak mögöttem és merre szeretnék menni az elkövetkezendő 5 évben, illetve 1 évben.

Nagyon szeretek írni (ahogy ezt a blog is mutatja :-) ), így vagy 40 oldalt írtam tele a naplómban gondolatokkal. És volt, hogy inkább rajzoltam az irányaimról. És sok minden tisztul ezáltal!

photo_2016_01_25_15_42_12.jpg

A DOLGOK FONÁKJA

Persze van fonákja is a dolognak, vagy legalábbis keletkeztek „adósságaim”. Cserébe, hogy én is el tudtam menni 4 napra, a páromnak is jár, hogy kimozdulhasson. Így megállapodtunk, hogy sok év után először el tud menni 5 napra síelni a barátaival, és addig én tartom a frontot itthon.

A munkában is sok elmaradt ügyet a következő hónapokban kell bepótolnom.

És a gyerekekkel sem sikerült megugrani, hogy minden családi együttlét teljes harmóniában teljen. Asszem ez egy hosszabb fejlődési út lesz, de már kiválasztottam pár jó kis könyvet első lépésnek!

Összességében az egy hónap nagyon megérte! Energikusabban és tudatosabban tudok nekivágni a következő időszaknak. És bár még nem lettem 100%ig jó fej (ezért szerencsére nem kell bezárnom a blogot), de remélem tudtam lépni e felé is!

És ha már "kitágult a tudatom", hogy milyen jó is ez, elhatároztam, hogy minden év elején legalább 2 hét hasonló alkotó szabadságot fogok kivenni!

photo_2016_01_15_10_04_58.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://apamegintjofejlesz.blog.hu/api/trackback/id/tr368388186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Egy blog apaságról, változásról, gyerekkori álmokról, hétköznapi örömökről és küzdelmekről
süti beállítások módosítása